sobota 25. listopadu 2017

Studuju komiks

Ahoj! Studuju komiks. 

Už je to tak. I když jsem tušila, že mě komiksová disciplína na mé "umělecké dráze" nemine, nečekala jsem, že u ní strávím minimálně celý první bc. ročník. :D Můj ateliér se sice příhodně jmenuje Komiks a ilustrace pro děti, jako většina mých spolužáků jsem ho ale zvolila především kvůli té ilustraci.
Komiks byl jakýsi nevyhnutelný bonus, který mohl alespoň potenciálně rozšířit obzory.
Tak to ale není! :D 
Studuju komiks a to dnem i nocí (protože musím pracovat před noc když přes den dělám skopičiny)
K tomuhle oboru jsem nikdy neměla moc vřelý vztah. Mé poznání v tomto směru se dělilo na část: Americká a Japonská, a jelikož neholduji superhrdinům a anime mi přijde vyloženě neartové, koukala jsem na komiksáře skrz prsty. A to byla chyba!
Protože mě škola donutila se začít komiksy nejen zabývat, ale dokonce je i číst, o některé kousky, které mě zahřály na duši, se ráda podělím dneska s vámi. :)



Výsledek obrázku pro doba ledova crecy


1) Nicolas de Crécy

-První a zatím jediný zahraniční autor, jehož tvorba se zařadila mezi mé oblíbené.
Například jeho komiks Doba ledová je tématicky spíš odpočinková a úsměvná četba s lehce... snad filozofickou myšlenkou. Ale je to prostě krásný. Lehký akvarel s menší škálou barev a živá uvolněná perová linka v nijak přehnané stylizaci. (Už zním jak profík, co?) Pokud na jeho komiksy narazíte v knihkupectví, potěšte oko a aspoň nahlédněte.


2) František skála
Málo kdo ví, že tenhle veleoblíbený český všehoumělec vytvořil i pár komiksů. A jsou skvělé. České, vtipné, rozkošné. Například Velké putování Vlase a Brady je knížka, u které lituji jen toho, že jsem ji neměla v knihovně už jako malá. Děti ji musí milovat! (nemusí, ale bylo by to prima)

Výsledek obrázku pro velké putování vlase a brady


Do třetice pro změnu z dospěláckého koutku

3) skupina Ašta šmé
Je parta lidí, zabývající se uměním a různými obory sociálních věd. Z jejich spolupráce vznikají krásné projekty, naposledy třeba Nejisté domovy.
Na jejich stránce najdete, kromě informací o iniciativě samotné, i všechny díly komiksů, podle skutečných příběhů dětí, které z různých důvodů neměly úplně jednoduché dospívání. Komiksy jsou nejen inspirující, ale i zajímavě pojaté různými výtvarnými styly mladých českých ilustrátorů. 
A pozor- VŠECHNY jsou online k prohlédnutí a přečtení přímo na stránce.


Výsledek obrázku pro nebud jako gadzo

A kdybyste si mysleli, že jen čtu knížky a nic kloudného nedělám... tak máte vlastně pravdu. 
I tak přidám pár patlanin, které mi vznikly pod rukama od začátku října. 
A důležité PS: kdyby vám přišlo, že ty příběhy nedávají smysl... tak já je nevymýšlela. :D 







Mějte se famfárově... A já jdu pracovat. 

8 komentářů:

  1. U mých 3 dětí komiks vede v knižní četbě už 20 roků!Je to sice jen Kacer Donald,ale mé deti stále bavi:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten kolážovej komiks je úplně skvělej! A vůbec se Ti krásně tříbí styl...;-) Já mám komiks docela ráda, líbí se mi právě ono propojení kresby a slova, ale samozřejmě není komiks jako komiks...:-) P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju. :)) Ta koláž je nekonečná práce, ale výsledek většinou stojí za to... Začínám si myslet, že je komiks jedna z nejtěžších disciplín, protože kromě vzhledu je důležitý i obsah, scénář, kamera a střih. :D
      Já zatím spíš tápu. :)

      Vymazat
  3. Moc se mi Tvoje tvorba líbí!
    Já mám ráda Pavla Čecha, teď jsem synovi na vánoce objednala Velké dobrodružství Pepíka Střechy
    http://www.zlatastuha.cz/velke-dobrodruzstvi-pepika-strechy

    OdpovědětVymazat
  4. A myslím, že za zmínku stojí i Divoši Lucie Lomové
    http://www.labyrint.net/kniha/411/divosi

    OdpovědětVymazat
  5. Na komiksy já taky nikdy moc nebyla a ty tvoje!!! Nádherné, upřímně! Pěkný večer. M.

    OdpovědětVymazat