středa 19. dubna 2017

Jordi's Earl Grey

Čokoláda. Protože nejen prací je člověk živ...

Jordi's je pro mě symbolem absolutní hipsteřiny. Zároveň samozřejmě spadá do kolonky "možná příště", protože stále nejsem ve fázi, abych si kupovala čokoládky za 150 Kč.
Tuhle jsem ale dostala. A byl to super dárek.

PS: tohle není reklama ani recenze



Jordi's

totiž není jen tak nějaká čokoláda.

Ze stránek firmičky se dozvíte, že čokoláduje od roku 2012
v Hradci Králové. Je to tedy ČESKÝ aka domácí produkt. Zaměřují se na výrobu Opravdové čokolády
a kakaové boby dováží například z Madagaskaru, Vietnamu, Hondurasu nebo Nikaraguy,
a i když se úspěšně rozrůstají, výroba zůstává stále ruční. Mimo to vás na jordis.cz naučí například nejlepší způsob, jak čokošky ochutnávat a vychutnávat. (Jestli tohle není hipsteřina, tak už nic.)

Kromě toho, že je to prima a já mám tak vlastenecky ráda českou (navíc hand made) práci, vysvětluje výroba cenu čokolády. Která je prostě vyšší.
Bez obchodní přirážky pořídíte tabulku za nějakých 115 Kč.
Ale nebojím se říct, že to stojí za to.


Čokoláda je mrňavá. 50g není množství, kterým zaženete deprese. A navíc! Jordi's má ty nejmenší
čtverečky na světě. Nikdy bych nevěřila, že se cokoli sladkého dá konzumovat v tak malých porcích
a stačí to. Ale jo, ono to stačí.

Chutná to vážně zajímavě. Není to typicky chutná chuť, na kterou jsme zvyklí od Milky. (cukr, cukr, cukr) Je to něco nového, něco jiného
a navíc Jordi's disponuje extra speciálními příchutěmi.



Tea Earl Grey






Co se dozvíme z obalu:

Earl Grey je čajová směs s charakteristickou příchutí a aroma, které pocházejí z olejových extraktů z kůry bergamotu. Jméno tento čaj získal po britském premiérovi Charlesi Greyovi.

Složení:
Kakové máslo, sušené mléko, třtinový cukr,
Earl Grey (4%). Obsah kakaového podílu : 40%




A teď já:

Od pohledu překvapí, že bílá čokoláda nemá barvu klasického "mléka", ale odstín dělá příchuť v podobě prášku z Earl Grey. Chutná to vážně jako černý čaj. Na chuť jsem si musela zvykat, není vyloženě agresivní, ale je tak jiná, že to na první pokus zarazí.
Zároveň je velmi málo sladká a celkově ta kombinace nejspíš nesedne každému.
I tak jí určitě doporučím všem, přeci jen, kdo se bojí něčeho nového, nepotřebuje k životu zrovna Jordi's.


5 komentářů:

  1. Tak kombinace čokolády, čaje a bergamotu, to musí být lékem na všechny splíny :-) hned bych si jeden malinkatý čtvereček ochutnala.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem ji taky dostala asi před půl rokem - bílou s pandou a tmavou se surikatou. Moc mi chutnaly. Název značky jsem si nepamatovala, ale hned jsem to poznala podle fotek čtverečků :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proběhhlo "správné vychutnávání"? :D

      Vymazat
    2. No slušně řečeno jsem ji sežrala na posezení :D ale užila jsem si to :D

      Vymazat